Overspeeding – Nadmierna prędkość

on
Categories: Uncategorized

Overspeeding – przekroczenie prędkości

Przekroczenie prędkości jest terminem używanym, gdy turbosprężarka pracuje znacznie powyżej swoich normalnych limitów roboczych. Istnieje wiele przyczyn nadmiernej prędkości, takich jak nieprawidłowy przepływ powietrza do turbosprężarki, zużyte wtryskiwacze lub modyfikacje silnika.

Gdy tarcza koła kompresji zostanie osłabiona, zacznie wykazywać oznaki zmęczenia. Na przykład, jeśli zginasz kawałek aluminium do tyłu i do przodu wystarczająco długo, to w końcu on pęknie. Jeśli chodzi o zmęczenie koła sprężania, łopatki są narażone na ciągły cykl naprężeń wywołanych szybkim i powolnym obrotem koła. Gdy koło sprężania turbosprężarki osiąga pełną prędkość, łopatki wyginają się do tyłu, a gdy zwalniają, wracają z powrotem w położenie nominalne, wykonują przez to wiele powtórzeń, które powoduje powstanie ssania, co powoduje ujemne naprężenie, ciągnąc łopatki jeszcze dalej.

Limit wytrzymałości

W końcu wywierany nacisk stanie się zbyt duży, a łopatki złamią się powodując awarię turbosprężarki. Dlatego też, jeżeli wytrzymałość materiału jest dużo niższa niż powinna być, koło kompresji rozerwie się ze zmęczenia. Wykorzystując w Silesia Cars Center koła kompresji wysokiej jakości, których łopatki nie odchylają się podczas osiągania wysokich prędkości, zapewniamy sobie możliwość udzielania gwarancji odwróconego ryzyka, a regeneracja turbosprężarki jest wykonywana na poziomie fabrycznym.

Niestety, niezależnie od przyczyny przekroczenia prędkości i zmęczenia, mało prawdopodobnym jest, że firmy zajmujące się regeneracją turbosprężarek brały jakość koła kompresji była brana pod uwagę. Jeśli w naprawie lub podczas regeneracji użyte zostanie niskiej jakości koła sprężające, żywotność turbosprężarki zostanie automatycznie zmniejszona i prawdopodobnie ponownie ulegnie awarii, powodując przy tym frustrację właściciela samochodu. A perfekcyjnie dobre turbo zawiedzie z powodu koła kompresji.

W Silesia Cars Center przeprowadzamy badania składu pierwiastkowego używanych przez nas części, przy użyciu Spectrometra.