Ładowanie

Towarowa 8, Tarnowskie Góry 42-600

+48 32 420 7312

office@silesiacarscenter.pl

SKP Pn - Pt: 7:00 – 21:00 Serwis 9:00 - 17:00

Pn - Pt: SKP 7:00 - 21:00 Serwis Regeneracja 9:00 - 17:00
Umów się na wizytę +48 32 420 7312
Towarowa 8, Tarnowskie Góry 42-600

Kupić wtryskiwacze, pompę używaną ? czy regenerować ?

Kupić wtryskiwacze, pompę używaną ? czy regenerować ?

Zakup używanych elementów  układu wtryskowego Common Rail,  szczególnie wtryskiwaczy i pomp  wiąże się z ogromnym ryzykiem.

Montując używane wtryskiwacze a szczególnie pompę wysokiego ciśnienia  ponosisz ryzyko nie tylko ich nieprawidłowej pracy, ale również uszkodzenia całego układu paliwowego oraz silnika. Zanieczyszczenia stałe jak zabrudzenia spowodowane korozją wewnętrzna  lub opiłki, które mogą znajdować się wewnątrz  pompy lub wtryskiwacza  dostaną się wraz z paliwem powracającym z zasobnika i wtryskiwaczy  do zbiornika paliwa. Wszelkie zanieczyszczenia stałe znajdujące się w paliwie spowodują degradację całego układu  wtryskowego. Układ  filtracji  jest w stanie zatrzymać tylko duże zabrudzenia.  Opiłki z uszkodzonej pompy czy też  wydostające się z wtryskiwaczy, które wcześniej pracowały w układzie z uszkodzoną pompa mają wielkość często rzędu  od 2 do 4 mikronów. Przepływają one przez filtr ze względu na swój kształt, przypominający ostre igły. Dostając  się wraz z paliwem do wtryskiwaczy oraz pompy sieję w nich spustoszenie i  generują wysokie koszty naprawy. Musimy również wziąć  pod uwagę w jaki sposób używane wtryskiwacze czy też pompy są przechowywane, po wymontowaniu z rozbieranych silników. Na ogół ich przyłącza są nie zabezpieczone, przez co dostają się do nich podczas przechowywania zanieczyszczenia oraz wilgoć, która powoduje wewnętrzna korozję. 

Na początku marca trafił do naszego serwisu zacny Mercedes C220 CDI z wyciekiem oleju napędowego.
 
Po oględzinach,  nasz mechanik stwierdza wyciek z pompy wysokiego ciśnienia. Zaproponowaliśmy Klientowi uszczelnienie pompy wraz z jej przeglądem w kwocie 390,00 zł. Klient jednak decyduję się na zakup pompy używanej poprzez jeden z portali internetowych. Koszt  zakupu używanej  pompy wynosił 320,00 zł, oszczędność miała wynieść 70,00 zł.  Zamontowaliśmy na wyraźne polecenie Klienta pompę do jego samochodu, który opuścił nasz serwis bez wycieku. Nie było dla nas jednak zdziwienia, jak samochód do nas wrócił po dwóch tygodniach z nierówną pracą silnika i stukami podczas próby zwiększania obrotów. Po przeprowadzonej diagnozie stwierdzamy uszkodzenie wtryskiwaczy. Po weryfikacji uszkodzeń wtryskiwaczy przy użyciu mikroskopu cyfrowego stwierdzamy przyczynę usterki. Zanieczyszczenia stałe wywołane korozją wewnętrzną jakiegoś elementu układu paliwowego. Nie trudno zgadnąć jaki element był wewnętrznie skorodowany, zdjęcia poniżej. Koszt przywrócenia sprawności Mercedesowi wyniósł ponad 2500,00 zł, tylko i wyłącznie dzięki oszczędności 70,00 zł przy zakupie używanej pompy.
 
Naprawiając swoje wtryskiwacze oraz pompę w renomowanej firmie masz gwarancję, oraz pewność ich prawidłowej pracy!
 
Zdjęcia przedstawiają zakupioną używaną pompę po rozebraniu z opisywanego wyżej Mercedesa.
 
 
Dieselcenter-admin

Archiwalne

Grudzień 2019
P W Ś C P S N
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Kategorie

Categories

Archives

Grudzień 2019
P W Ś C P S N
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031