Ładowanie

Towarowa 8, Tarnowskie Góry 42-600

+48 32 420 7312

office@silesiacarscenter.pl

SKP Pn - Pt: 7:00 – 21:00 Serwis 9:00 - 17:00

Pn - Pt: SKP 7:00 - 21:00 Serwis Regeneracja 9:00 - 17:00
Umów się na wizytę +48 32 420 7312
Towarowa 8, Tarnowskie Góry 42-600

Blog Posts

Hamulce to nie tylko tarcze i klocki.

Podczas przeprowadzania badań technicznych i sprawdzania skuteczności układu hamulcowego w naszej Stacji Kontroli Pojazdów, bardzo często zdarza się, że pękają skorodowane lub sparciałe przewody hamulcowe badanego samochodu. Gdy pękną przewody podczas nagłego hamowania, możemy zapomnieć o bezpiecznym zatrzymaniu samochodu. Mimo to kierowcy jak i mechanicy nie przywiązują do nich należytej uwagi. Zazwyczaj nie ma jednoznacznych zaleceń dotyczących wymiany przewodów hamulcowych, jednakże można zlecić ich kontrole podczas wymiany klocków, czy też tarcz hamulcowych. Można również korzystać z usług profesjonalnego serwisu samochodowego, lub Stacji Kontroli Pojazdów, którym to zagadnienie nie jest obce. Jako szanujący się serwis samochodowy, oferujemy naszym Klientom badanie sprawności układu hamulcowego, oraz ocenę stanu przewodów hamulcowych gratis, ponieważ dbamy o bezpieczeństwo naszych Klientów.

Prawidłowa diagnostyka Diesla Common Rail – oszczędzaj czas i pieniądze !!!

Diagnostykę układu wtryskowego Common Rail rozpoczynamy od odczytów błędów zapisanych w rejestrach elektronicznego sterownika silnika za pomocą odpowiedniego testera. Czynność ta polega na podłączeniu diagnoskopu przez złącze diagnostyczne z sterownikiem silnika i odczytanie informacji z funkcji samodiagnozy pojazdu. Układ samodiagnozy sprawdza i porównuje sygnały oraz informacje z obwodów sterownika silnika z wartościami wymaganymi. W przypadku kiedy wartości rzeczywiste pochodzące z układów pomiarowych nie odpowiadają wymaganym wartością, które są zapisane w sterowniku, generowany jest automatycznie kod usterki co zostaje zasygnalizowane kierowcy odpowiednią kontrolką. Odczytane kody usterek z pamięci sterownika stanowią nieocenioną pomoc w identyfikacji uszkodzenia. Należy tu jednak zaznaczyć, że podawane kody błędów sygnalizujące uszkodzenie jakiegoś obwodu, czy też elementu to jedynie wynik preferowany przez urządzenie. Wynik ten powinien zostać potwierdzony innymi czynnościami diagnostycznymi, przy wykonywanej rozszerzonej diagnostyce. 

Często w warsztatach samochodowych naprawa odbywa się tylko na podstawie odczytu kodów błędu, co powoduje generowanie kosztów, poprzez wymienianie sprawnych podzespołów, za które na końcu płaci klient.Odczytać kody błędów w obecnych czasach, może nawet sam właściciel samochodu, kupując wszelkiego rodzaju interfejsy diagnostyczne i pseudo diagnoskopy. Posiadanie takiego sprzętu w celach prywatnych jest jeszcze zrozumiałe, ale wykonywanie naprawy przez warsztaty w oparciu tylko o informacje z takiego sprzętu zakrawa o obłęd. 

Profesjonalne diagnoskopy są drogie, równie drogie jest oprogramowanie do nich, których licencja roczna z dokumentacją techniczną często przekracza kilkanaście tysięcy złotych. Ale to nie wszystko, przecież sam sprzęt nie naprawi samochodu, potrzebny tu jest jeszcze człowiek, który posiada znaczne doświadczenie i wiedzę zdobytą na specjalistycznych szkoleniach.

 

            W naszym serwisie odczyt kodów błędów przez taką osobę, profesjonalnym diagnoskopem to często tylko początek naprawy układu Common Rail. Naprawa na podstawie kodów błędów jest możliwa tylko w przypadku niesprawności typowych, łatwych do zdiagnozowania. Układy wtryskowe Common Rail wyposażone są w sporo czujników i nastawników, których uszkodzenie może powodować występowanie podobnych objawów. Wówczas należy przystąpić do rozszerzonej diagnostyki za pomocą profesjonalnego diagnoskopu i oscyloskopu przy założeniu, że przyczyną niesprawności jest usterka elektroniczna. Niektóre elementy (głównie wykonawcze) można sprawdzać zamontowane na samochodzie, przy wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi diagnostycznych. Wytypowane uszkodzone elementy, jeśli wymagają dalszych testów, poddajemy badaniom w naszej pracowni regeneracji i naprawy aparatury wtryskowej Diesla. Są one wykonywane na specjalistycznym sprzęcie badawczym i pomiarowym. W przypadku uszkodzeń pomp, wtryskiwaczy oferujemy ich profesjonalną naprawę w oparciu o najnowszą technologię naprawy. Kolejność diagnozowania elementów mających wpływ na pracę układu wtryskowego, jest uzależniona od przypuszczalnej przyczyny usterki, dlatego nie można jednoznacznie określić toku postępowania.

 
 
 

Common Rail – Wydajny Diesel, a czysty jak benzyna.

Z racji tego, że diagnostyka, naprawa i regeneracja układów wtryskowych Diesla to mój tzw. chleb powszedni, chciałbym w następnych moich postach przybliżyć jeden z obecnych układów zasilania Diesla – Common Rail.
 
           Na początek trochę informacji na temat samego układu Common Rail, w następnych postach postaram się opisać jak powinien być diagnozowany, jakie występują usterki i co jest ich przyczyna, oraz jak wygląda profesjonalny przebieg regeneracji wtryskiwacza Bosch.
 
           Premiera układu wtryskowego Common Rail odbyła się w 1997 roku. Common Rail szybko zdobył rynek i w 1999 roku Bosch osiągnął produkcję na poziomie 1 miliona układów wtryskowych. Następnymi firmami oferującymi układy Common Rail było Denso oraz Delphi.
 
       Zasada działania układu Common Rail jest dość prosta, ale wymagała opanowania zaawansowanej technologii produkcji. Pompa wysokiego ciśnienia, która wytwarza ponad tysiąc bar ciśnienia oraz wtryskiwacze, których czas otwarcia wynosi milisekundy wymagają wyrafinowanej konstrukcji oraz ogromnej precyzji produkcji. Całość sterowana jest za pomocą elektronicznego sterownika, który w czasie rzeczywistym oblicza wielkość dawki wtrysku oraz steruje pracą pompy i wtryskiwaczy.
Obecnie w silnikach Diesla stosuje się już wyłącznie systemy zasilania typu Common Rail gdzie rozpoczęcie wtrysku oraz wielkość dawki paliwa regulowane są elektronicznie.
 
 

Dzięki precyzji dawki oraz efektywności  rozpylenia paliwa w komorze spalania oraz temu że ciśnienie paliwa w zasobniku, który jest wspólny dla wszystkich wtryskiwaczy i jest utrzymywany na stabilnym poziomie, układ ten góruje nad wcześniejszymi rozwiązaniami zasilania silników diesla. Wtryskiwacze w układach Common Rail sterowane są elektrycznie poprzez sterownik silnika, dzięki czemu ich reakcja jest błyskawiczna, co pozwala z wielką dokładnością i praktycznie w każdym zakresie mierzyć ilość wtryskiwanego paliwa według czasu otwarcia wtryskiwacza.  Odmierzanie ilości wtryskiwanego paliwa pozwala także dzielić całą jego ilość z jednego cyklu roboczego danego cylindra na bardzo małe dawki wstępne, dawkę główną i ewentualnie następujący po niej tzw. dotrysk. Taka praca wtryskiwaczy umożliwiła wyeliminowanie wad wcześniejszych silników Diesla jak: głośna praca, stosunkowo wysokie zużycie paliwa, zawartości sadzy w spalinach itp.

 

         Systemy Common Rail pierwszej i drugiej generacji posiadają wtryskiwacze sterowane elektromagnetycznie. Iglicę zaworu uruchamia w nich jedno- lub dwuczęściowa zwora elektromagnesu który jest zasilany impulsami elektrycznymi, wysyłanymi przez sterownik silnika.

 

         Wtryskiwacz elektromagnetyczny Bosch zbudowany jest z trzech głównych elementów: rozpylacza otworkowego, kulkowego zaworu otwieranego elektromagnesem i zamy- kanego sprężyną powrotną oraz wspomagającego otwieranie hydraulicznego układu, gdzie funkcję płynu roboczego pełni olej napędowy. Paliwo dostarczane jest z wysoko- ciśnieniowego zbiornika przez króciec przyłączeniowy wtryskiwacza do kanału rozpylacza, oraz przez dodatkowy dławik do hydraulicznej komory sterującej. Drugi dławik – odpływowy – łączy tę komorę z paliwowym przewodem powrotnym.

W momencie kiedy elektromagnes unosi kulkę, odrywa się ona od jej szczelnie dopasowanego gniazda i następuje otwarcie kanału przelewowego. Następstwem jest nagły spadek ciśnienia w komorze sterującej, czego następstwem jest hydrauliczne uniesienie iglicy zaworu głównego i wtrysk paliwa przez rozpylacz. 

 

         W trzeciej generacji układów  Common Rail stosowane są wtryskiwacze piezoelektryczne, gdzie zastosowane zostało zjawisko odkształcania się kryształów pod wpływem przyłożonego do nich napięcia elektrycznego. Konstrukcja ta pozwala mimo działania w podobnych cyklach jak wtryskiwacz elektromagnetyczny, na szybszą zmianę tych cykli.

Regeneracja turbosprężarki – Dokonanie właściwego wyboru.

Kilka lat temu, na rynku części zamiennych klient miał do wyboru nową turbosprężarkę OE i regenerowaną turbosprężarkę. W ciągu ostatnich 10 lat rynek napraw znacząco się zmienił wraz z liczbą nowo powstałych warsztatów zajmujących się regeneracją turbosprężarek jak i liczbą dostawców części. Teraz klient mamy trzy poziomy do wyboru, nową turbosprężarkę OE, wysokiej jakości regenerowaną turbosprężarkę, która jest naprawiana przy użyciu wysokiej jakości części i odpowiedniego sprzętu, oraz turbosprężarki naprawione z wykorzystaniem niskiej jakości, ale za to tanie. Zawsze będzie istnieć rynek dla wszystkich trzech opcji w zależności od wymagań właściciela pojazdu. Ważne jest, aby warsztaty zrozumiały, że istnieją różne poziomy jakości dla naprawionych turbin, a zatem inny poziom powiązanych kosztów. Przy zlecaniu naprawy turbosprężarki kluczowe znaczenie ma uwzględnienie rzeczywistych kosztów wymiany turbosprężarki jak i uświadamianie klientów w zakresie różnych opcji i związanego z tym ryzyka przy dążeniu do uzyskania najniższego kosztu regeneracji, aby mogli podejmować świadome decyzje. Kto zapłaci za ponowną wymianę turbosprężarki? Kto zapłaci za ponowną regenerację lub zakup nowej turbiny? Co się stanie jak awaria niskiej jakości turbiny uszkodzi inne części silnika?

Wielu specjalistów od turbo ma już sprzęt do badań  przepływów i naprawia turbiny w doskonałym standardzie z wykorzystaniem wysokiej jakości części. Faktem jest, że występuje mniej reklamacji, gdy turbiny są naprawiane z wykorzystaniem wysokiej jakości części, a także prawidłowego sprzętu naprawczego.

Regeneracja turbosprężarek oraz  naprawa turbin w SCC odbywa się w dwóch wariantach cenowych do wyboru. SCC jako jedyna firma w Polsce oferuje bezwzględną gwarancję na regenerowane przez nią turbosprężarki. Więcej o wariantach regeneracji i gwarancji znajdziesz klikając w przycisk poniżej.

Przegląd techniczny i jego sekrety

Dzisiaj chciałbym w skrócie przedstawić podstawowe informacje dotyczące przeglądu technicznego. Cennik badań technicznych jest ustalony ustawowo i obowiązuje on na każdej Stacji Kontroli Pojazdów. Procedura okresowego badania technicznego jest określona w Rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej i na każdej Stacji Kontroli Pojazdów (SKP). W całej Polsce obowiązują te same wytyczne. Spotkać możemy się z dwoma typami stacji SKP : podstawową, podstawową rozszerzoną  bądź okręgową. Z punktu widzenia tzw. przeglądów okresowych nie ma tu żadnej różnicy w badaniu. Stacje okręgowe mają poszerzony zakres uprawnień i mogą dokonywać przeglądów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t. Niedawna zmiana przepisów daje diagnostom pewną swobodę w ocenie niedomagań auta. Poniżej najczęściej zdarzające się usterki :

  • luzy w układzie zawieszenia
  • luzy w układzie kierowniczym
  • niska sprawność układu hamulcowego
  • brak legalizacji zbiornika LPG
  • wycieki płynów eksploatacyjnych
Wszystkim naszym klientom oferujemy bezpłatną kontrolę w/w układów przed badaniem technicznym co umożliwia usunięcie ewentualnych usterek przed jego przeprowadzeniem.

Archiwalne

Czerwiec 2021
P W Ś C P S N
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Kategorie

Popularne posty

Przegląd techniczny i jego sekrety

Kategorie

Archiwum

Czerwiec 2021
P W Ś C P S N
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Najnowsze posty

Hamulce to nie tylko tarcze i klocki.