Ładowanie

Towarowa 8, Tarnowskie Góry 42-600

+48 32 420 7312

office@silesiacarscenter.pl

SKP Pn - Pt: 7:00 – 21:00 Serwis 9:00 - 17:00

Pn - Pt: SKP 7:00 - 21:00 Serwis Regeneracja 9:00 - 17:00
Umów się na wizytę +48324207312
Towarowa 8, Tarnowskie Góry 42-600

Blog Posts

turbosprężarka

Wymiana turbosprężarki. Zasady postępowania

Choć wymiana turbosprężarki nie jest postrzegana jako skomplikowany proces, to jednak często popełniane są przy nim błędy, które powodują poważne konsekwencje. Zarówno dla nowej turbosprężarki, jak i dla silnika. Jakie to błędy? Zacznijmy od „suchego startu”, czyli uruchomienia samochodu z nową turbosprężarką na zbyt małej ilości oleju smarującego. W wyniku „suchego startu” już w pierwszych sekundach nastąpić może uszkodzenie ułożyskowania. To zaś powoduje utratę stabilności pracy wałka turbosprężarki. Jego łopatki zaczynają ocierać się o obudowę i dochodzi do odrywania się elementów wirnika, a potem do pęknięcia wałka.

Kontynuuj czytanie
turbosprężarki

Czym się różni naprawa od regeneracji turbosprężarki?

Jeżeli mamy kłopoty z turbosprężarką, niekoniecznie musi skończyć się na jej wymianie na nową. Na szczęście! To przecież bardzo drogi element naszego pojazdu. Wystarczyć może któraś z tańszych opcji rozwiązania problemu, czyli naprawa albo regeneracja. Często jest tak, że terminów „naprawa” i „regeneracja” używa się zamiennie – nie tylko w kontekście turbosprężarki. I choć celem obu tych procesów jest przywrócenie sprawności urządzenia, to jednak nie są one tożsame. Przyjrzyjmy się więc różnicom.

Kontynuuj czytanie
pompowtryskiwacze

Objawy uszkodzenia pompowtryskiwaczy. Na co zwrócić uwagę?

Pompowtryskiwacze niejedno mają imię. Jest jednak coś, co łączy je wszystkie. Otóż bez względu na charakter podlegają one usterkom. Ryzyko wystąpienia awarii może oczywiście być mniejsze lub większe. Wpływa na nie między innymi sposób użytkowania urządzenia. Jeżeli użytkownik odpowiednio troszczy się o sprzęt, to ma szansę uzyskać efekt w postaci sprawnie działających rozwiązań. Tak czy inaczej, warto jednak mieć świadomość tego, jakie są objawy uszkodzenia pompowtryskiwaczy.

Kontynuuj czytanie
naprawa samochodu

Na co zwrócić uwagę przy wyborze mechanika samochodowego?

Z pewnością dla każdego właściciela samochodu idealną sytuacją byłaby ta, w której jego pojazd nie ulegałby żadnym awariom. Niestety, jest to mało prawdopodobne. Zazwyczaj, a właściwie zawsze w trakcie użytkowania sprzętu dochodzi do mniejszych lub większych usterek. W takiej sytuacji nie pozostaje nic innego jak udać się do mechanika samochodowego.

Kontynuuj czytanie
turbosprężarka

Jak eksploatacja samochodu wpływa na stan turbosprężarki?

Samochód składa się z wielu części. Niektóre z nich są o tyle charakterystyczne, że nie odpowiadają za sedno jakiegoś procesu, tylko zwiększają sprawność i efektywność już istniejących. Jest tak na przykład z turbosprężarką. To jedyne w swoim rodzaju urządzenie ma generalnie za zadanie zwiększyć moc silnika, jednocześnie optymalizując zużycie paliwa.

Kontynuuj czytanie
uruchamianie samochodu

Typowe usterki turbin samochodowych

Turbina w samochodzie odpowiada przede wszystkim za zwiększanie mocy, jednak to nie jedyne jej zadanie. Wpływa również na wyższą sprawność silnika, ogranicza spalanie paliwa, a także zmniejsza emisję spalin. Niestety ze względu na swoje intensywne działanie może być narażona na różnorodne uszkodzenia. Poznaj najczęstsze usterki turbin samochodowych.

Kontynuuj czytanie
turbosprężarka

Rola turbosprężarki w konstrukcji pojazdów

Zastanawiasz się, jak podrasować nieco moc silnika, ale jednocześnie ograniczyć zużycie paliwa? Sprawdź, jak działa turbosprężarka – urządzenie, które coraz częściej staje się podstawowym wyposażeniem każdego typu pojazdów.

Kontynuuj czytanie

Hamulce to nie tylko tarcze i klocki.

Podczas przeprowadzania badań technicznych i sprawdzania skuteczności układu hamulcowego w naszej Stacji Kontroli Pojazdów, bardzo często zdarza się, że pękają skorodowane lub sparciałe przewody hamulcowe badanego samochodu. Gdy pękną przewody podczas nagłego hamowania, możemy zapomnieć o bezpiecznym zatrzymaniu samochodu. Mimo to kierowcy jak i mechanicy nie przywiązują do nich należytej uwagi. Zazwyczaj nie ma jednoznacznych zaleceń dotyczących wymiany przewodów hamulcowych, jednakże można zlecić ich kontrole podczas wymiany klocków, czy też tarcz hamulcowych. Można również korzystać z usług profesjonalnego serwisu samochodowego, lub Stacji Kontroli Pojazdów, którym to zagadnienie nie jest obce. Jako szanujący się serwis samochodowy, oferujemy naszym Klientom badanie sprawności układu hamulcowego, oraz ocenę stanu przewodów hamulcowych gratis, ponieważ dbamy o bezpieczeństwo naszych Klientów.

Prawidłowa diagnostyka Diesla Common Rail – oszczędzaj czas i pieniądze !!!

Diagnostykę układu wtryskowego Common Rail rozpoczynamy od odczytów błędów zapisanych w rejestrach elektronicznego sterownika silnika za pomocą odpowiedniego testera. Czynność ta polega na podłączeniu diagnoskopu przez złącze diagnostyczne z sterownikiem silnika i odczytanie informacji z funkcji samodiagnozy pojazdu. Układ samodiagnozy sprawdza i porównuje sygnały oraz informacje z obwodów sterownika silnika z wartościami wymaganymi. W przypadku kiedy wartości rzeczywiste pochodzące z układów pomiarowych nie odpowiadają wymaganym wartością, które są zapisane w sterowniku, generowany jest automatycznie kod usterki co zostaje zasygnalizowane kierowcy odpowiednią kontrolką. Odczytane kody usterek z pamięci sterownika stanowią nieocenioną pomoc w identyfikacji uszkodzenia. Należy tu jednak zaznaczyć, że podawane kody błędów sygnalizujące uszkodzenie jakiegoś obwodu, czy też elementu to jedynie wynik preferowany przez urządzenie. Wynik ten powinien zostać potwierdzony innymi czynnościami diagnostycznymi, przy wykonywanej rozszerzonej diagnostyce

Często w warsztatach samochodowych naprawa odbywa się tylko na podstawie odczytu kodów błędu, co powoduje generowanie kosztów, poprzez wymienianie sprawnych podzespołów, za które na końcu płaci klient.Odczytać kody błędów w obecnych czasach, może nawet sam właściciel samochodu, kupując wszelkiego rodzaju interfejsy diagnostyczne i pseudo diagnoskopy. Posiadanie takiego sprzętu w celach prywatnych jest jeszcze zrozumiałe, ale wykonywanie naprawy przez warsztaty w oparciu tylko o informacje z takiego sprzętu zakrawa o obłęd. 

Profesjonalne diagnoskopy są drogie, równie drogie jest oprogramowanie do nich, których licencja roczna z dokumentacją techniczną często przekracza kilkanaście tysięcy złotych. Ale to nie wszystko, przecież sam sprzęt nie naprawi samochodu, potrzebny tu jest jeszcze człowiek, który posiada znaczne doświadczenie i wiedzę zdobytą na specjalistycznych szkoleniach.

 

            W naszym serwisie odczyt kodów błędów przez taką osobę, profesjonalnym diagnoskopem to często tylko początek naprawy układu Common Rail. Naprawa na podstawie kodów błędów jest możliwa tylko w przypadku niesprawności typowych, łatwych do zdiagnozowania. Układy wtryskowe Common Rail wyposażone są w sporo czujników i nastawników, których uszkodzenie może powodować występowanie podobnych objawów. Wówczas należy przystąpić do rozszerzonej diagnostyki za pomocą profesjonalnego diagnoskopu i oscyloskopu przy założeniu, że przyczyną niesprawności jest usterka elektroniczna. Niektóre elementy (głównie wykonawcze) można sprawdzać zamontowane na samochodzie, przy wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi diagnostycznych. Wytypowane uszkodzone elementy, jeśli wymagają dalszych testów, poddajemy badaniom w naszej pracowni regeneracji i naprawy aparatury wtryskowej Diesla. Są one wykonywane na specjalistycznym sprzęcie badawczym i pomiarowym. W przypadku uszkodzeń pomp, wtryskiwaczy oferujemy ich profesjonalną naprawę w oparciu o najnowszą technologię naprawy. Kolejność diagnozowania elementów mających wpływ na pracę układu wtryskowego, jest uzależniona od przypuszczalnej przyczyny usterki, dlatego nie można jednoznacznie określić toku postępowania.

 
 
 

Common Rail – Wydajny Diesel, a czysty jak benzyna.

Z racji tego, że diagnostyka, naprawa i regeneracja układów wtryskowych Diesla to mój tzw. chleb powszedni, chciałbym w następnych moich postach przybliżyć jeden z obecnych układów zasilania Diesla – Common Rail.
 
           Na początek trochę informacji na temat samego układu Common Rail, w następnych postach postaram się opisać jak powinien być diagnozowany, jakie występują usterki i co jest ich przyczyna, oraz jak wygląda profesjonalny przebieg regeneracji wtryskiwacza Bosch.
 
           Premiera układu wtryskowego Common Rail odbyła się w 1997 roku. Common Rail szybko zdobył rynek i w 1999 roku Bosch osiągnął produkcję na poziomie 1 miliona układów wtryskowych. Następnymi firmami oferującymi układy Common Rail było Denso oraz Delphi.
 
       Zasada działania układu Common Rail jest dość prosta, ale wymagała opanowania zaawansowanej technologii produkcji. Pompa wysokiego ciśnienia, która wytwarza ponad tysiąc bar ciśnienia oraz wtryskiwacze, których czas otwarcia wynosi milisekundy wymagają wyrafinowanej konstrukcji oraz ogromnej precyzji produkcji. Całość sterowana jest za pomocą elektronicznego sterownika, który w czasie rzeczywistym oblicza wielkość dawki wtrysku oraz steruje pracą pompy i wtryskiwaczy.
Obecnie w silnikach Diesla stosuje się już wyłącznie systemy zasilania typu Common Rail gdzie rozpoczęcie wtrysku oraz wielkość dawki paliwa regulowane są elektronicznie.
 
 

Dzięki precyzji dawki oraz efektywności  rozpylenia paliwa w komorze spalania oraz temu że ciśnienie paliwa w zasobniku, który jest wspólny dla wszystkich wtryskiwaczy i jest utrzymywany na stabilnym poziomie, układ ten góruje nad wcześniejszymi rozwiązaniami zasilania silników diesla. Wtryskiwacze w układach Common Rail sterowane są elektrycznie poprzez sterownik silnika, dzięki czemu ich reakcja jest błyskawiczna, co pozwala z wielką dokładnością i praktycznie w każdym zakresie mierzyć ilość wtryskiwanego paliwa według czasu otwarcia wtryskiwacza.  Odmierzanie ilości wtryskiwanego paliwa pozwala także dzielić całą jego ilość z jednego cyklu roboczego danego cylindra na bardzo małe dawki wstępne, dawkę główną i ewentualnie następujący po niej tzw. dotrysk. Taka praca wtryskiwaczy umożliwiła wyeliminowanie wad wcześniejszych silników Diesla jak: głośna praca, stosunkowo wysokie zużycie paliwa, zawartości sadzy w spalinach itp.

 

         Systemy Common Rail pierwszej i drugiej generacji posiadają wtryskiwacze sterowane elektromagnetycznie. Iglicę zaworu uruchamia w nich jedno- lub dwuczęściowa zwora elektromagnesu który jest zasilany impulsami elektrycznymi, wysyłanymi przez sterownik silnika.

 

         Wtryskiwacz elektromagnetyczny Bosch zbudowany jest z trzech głównych elementów: rozpylacza otworkowego, kulkowego zaworu otwieranego elektromagnesem i zamy- kanego sprężyną powrotną oraz wspomagającego otwieranie hydraulicznego układu, gdzie funkcję płynu roboczego pełni olej napędowy. Paliwo dostarczane jest z wysoko- ciśnieniowego zbiornika przez króciec przyłączeniowy wtryskiwacza do kanału rozpylacza, oraz przez dodatkowy dławik do hydraulicznej komory sterującej. Drugi dławik – odpływowy – łączy tę komorę z paliwowym przewodem powrotnym.

W momencie kiedy elektromagnes unosi kulkę, odrywa się ona od jej szczelnie dopasowanego gniazda i następuje otwarcie kanału przelewowego. Następstwem jest nagły spadek ciśnienia w komorze sterującej, czego następstwem jest hydrauliczne uniesienie iglicy zaworu głównego i wtrysk paliwa przez rozpylacz. 

 

         W trzeciej generacji układów  Common Rail stosowane są wtryskiwacze piezoelektryczne, gdzie zastosowane zostało zjawisko odkształcania się kryształów pod wpływem przyłożonego do nich napięcia elektrycznego. Konstrukcja ta pozwala mimo działania w podobnych cyklach jak wtryskiwacz elektromagnetyczny, na szybszą zmianę tych cykli.

Archiwalne

czerwiec 2024
P W Ś C P S N
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Kategorie

Popularne posty

Common Rail – Wydajny Diesel, a czysty jak benzyna.

Kategorie

Archiwum

czerwiec 2024
P W Ś C P S N
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Najnowsze posty

turbosprężarka

Wymiana turbosprężarki. Zasady postępowania