Ładowanie

Towarowa 8, Tarnowskie Góry 42-600

+48 32 420 7312

office@silesiacarscenter.pl

SKP Pn - Pt: 7:00 – 21:00 Serwis 9:00 - 17:00

Pn - Pt: SKP 7:00 - 21:00 Serwis Regeneracja 9:00 - 17:00
Umów się na wizytę +48324207312
Towarowa 8, Tarnowskie Góry 42-600

Blog Posts

turbosprężarka

Czy regenerowana turbosprężarka ma takie same osiągi jak nowy model?

Turbosprężarka pełni w samochodzie bardzo ważną rolę. Dzięki niej do cylindrów trafiają większe ilości tlenu niezbędnego w procesie spalania, co pozwala zwiększyć moc silnika, a jednocześnie zmniejszyć zużycie paliwa. Niestety awarie turbosprężarek nie należą do rzadkości. Mają na to wpływ trudne warunki, w jakich pracują te urządzenia (ogromne obciążenie i ekstremalne temperatury), a czasem także brak wystarczającej dbałości o auta (np. używanie oleju silnikowego kiepskiej jakości).

Kontynuuj czytanie
turbosprężarka

Wymiana turbosprężarki. Zasady postępowania

Choć wymiana turbosprężarki nie jest postrzegana jako skomplikowany proces, to jednak często popełniane są przy nim błędy, które powodują poważne konsekwencje. Zarówno dla nowej turbosprężarki, jak i dla silnika. Jakie to błędy? Zacznijmy od „suchego startu”, czyli uruchomienia samochodu z nową turbosprężarką na zbyt małej ilości oleju smarującego. W wyniku „suchego startu” już w pierwszych sekundach nastąpić może uszkodzenie ułożyskowania. To zaś powoduje utratę stabilności pracy wałka turbosprężarki. Jego łopatki zaczynają ocierać się o obudowę i dochodzi do odrywania się elementów wirnika, a potem do pęknięcia wałka.

Kontynuuj czytanie
turbosprężarki

Czym się różni naprawa od regeneracji turbosprężarki?

Jeżeli mamy kłopoty z turbosprężarką, niekoniecznie musi skończyć się na jej wymianie na nową. Na szczęście! To przecież bardzo drogi element naszego pojazdu. Wystarczyć może któraś z tańszych opcji rozwiązania problemu, czyli naprawa albo regeneracja. Często jest tak, że terminów „naprawa” i „regeneracja” używa się zamiennie – nie tylko w kontekście turbosprężarki. I choć celem obu tych procesów jest przywrócenie sprawności urządzenia, to jednak nie są one tożsame. Przyjrzyjmy się więc różnicom.

Kontynuuj czytanie
pompowtryskiwacze

Objawy uszkodzenia pompowtryskiwaczy. Na co zwrócić uwagę?

Pompowtryskiwacze niejedno mają imię. Jest jednak coś, co łączy je wszystkie. Otóż bez względu na charakter podlegają one usterkom. Ryzyko wystąpienia awarii może oczywiście być mniejsze lub większe. Wpływa na nie między innymi sposób użytkowania urządzenia. Jeżeli użytkownik odpowiednio troszczy się o sprzęt, to ma szansę uzyskać efekt w postaci sprawnie działających rozwiązań. Tak czy inaczej, warto jednak mieć świadomość tego, jakie są objawy uszkodzenia pompowtryskiwaczy.

Kontynuuj czytanie
naprawa samochodu

Na co zwrócić uwagę przy wyborze mechanika samochodowego?

Z pewnością dla każdego właściciela samochodu idealną sytuacją byłaby ta, w której jego pojazd nie ulegałby żadnym awariom. Niestety, jest to mało prawdopodobne. Zazwyczaj, a właściwie zawsze w trakcie użytkowania sprzętu dochodzi do mniejszych lub większych usterek. W takiej sytuacji nie pozostaje nic innego jak udać się do mechanika samochodowego.

Kontynuuj czytanie
turbosprężarka

Jak eksploatacja samochodu wpływa na stan turbosprężarki?

Samochód składa się z wielu części. Niektóre z nich są o tyle charakterystyczne, że nie odpowiadają za sedno jakiegoś procesu, tylko zwiększają sprawność i efektywność już istniejących. Jest tak na przykład z turbosprężarką. To jedyne w swoim rodzaju urządzenie ma generalnie za zadanie zwiększyć moc silnika, jednocześnie optymalizując zużycie paliwa.

Kontynuuj czytanie
uruchamianie samochodu

Typowe usterki turbin samochodowych

Turbina w samochodzie odpowiada przede wszystkim za zwiększanie mocy, jednak to nie jedyne jej zadanie. Wpływa również na wyższą sprawność silnika, ogranicza spalanie paliwa, a także zmniejsza emisję spalin. Niestety ze względu na swoje intensywne działanie może być narażona na różnorodne uszkodzenia. Poznaj najczęstsze usterki turbin samochodowych.

Kontynuuj czytanie
turbosprężarka

Rola turbosprężarki w konstrukcji pojazdów

Zastanawiasz się, jak podrasować nieco moc silnika, ale jednocześnie ograniczyć zużycie paliwa? Sprawdź, jak działa turbosprężarka – urządzenie, które coraz częściej staje się podstawowym wyposażeniem każdego typu pojazdów.

Kontynuuj czytanie

Hamulce to nie tylko tarcze i klocki.

Podczas przeprowadzania badań technicznych i sprawdzania skuteczności układu hamulcowego w naszej Stacji Kontroli Pojazdów, bardzo często zdarza się, że pękają skorodowane lub sparciałe przewody hamulcowe badanego samochodu. Gdy pękną przewody podczas nagłego hamowania, możemy zapomnieć o bezpiecznym zatrzymaniu samochodu. Mimo to kierowcy jak i mechanicy nie przywiązują do nich należytej uwagi. Zazwyczaj nie ma jednoznacznych zaleceń dotyczących wymiany przewodów hamulcowych, jednakże można zlecić ich kontrole podczas wymiany klocków, czy też tarcz hamulcowych. Można również korzystać z usług profesjonalnego serwisu samochodowego, lub Stacji Kontroli Pojazdów, którym to zagadnienie nie jest obce. Jako szanujący się serwis samochodowy, oferujemy naszym Klientom badanie sprawności układu hamulcowego, oraz ocenę stanu przewodów hamulcowych gratis, ponieważ dbamy o bezpieczeństwo naszych Klientów.

Prawidłowa diagnostyka Diesla Common Rail – oszczędzaj czas i pieniądze !!!

Diagnostykę układu wtryskowego Common Rail rozpoczynamy od odczytów błędów zapisanych w rejestrach elektronicznego sterownika silnika za pomocą odpowiedniego testera. Czynność ta polega na podłączeniu diagnoskopu przez złącze diagnostyczne z sterownikiem silnika i odczytanie informacji z funkcji samodiagnozy pojazdu. Układ samodiagnozy sprawdza i porównuje sygnały oraz informacje z obwodów sterownika silnika z wartościami wymaganymi. W przypadku kiedy wartości rzeczywiste pochodzące z układów pomiarowych nie odpowiadają wymaganym wartością, które są zapisane w sterowniku, generowany jest automatycznie kod usterki co zostaje zasygnalizowane kierowcy odpowiednią kontrolką. Odczytane kody usterek z pamięci sterownika stanowią nieocenioną pomoc w identyfikacji uszkodzenia. Należy tu jednak zaznaczyć, że podawane kody błędów sygnalizujące uszkodzenie jakiegoś obwodu, czy też elementu to jedynie wynik preferowany przez urządzenie. Wynik ten powinien zostać potwierdzony innymi czynnościami diagnostycznymi, przy wykonywanej rozszerzonej diagnostyce

Często w warsztatach samochodowych naprawa odbywa się tylko na podstawie odczytu kodów błędu, co powoduje generowanie kosztów, poprzez wymienianie sprawnych podzespołów, za które na końcu płaci klient.Odczytać kody błędów w obecnych czasach, może nawet sam właściciel samochodu, kupując wszelkiego rodzaju interfejsy diagnostyczne i pseudo diagnoskopy. Posiadanie takiego sprzętu w celach prywatnych jest jeszcze zrozumiałe, ale wykonywanie naprawy przez warsztaty w oparciu tylko o informacje z takiego sprzętu zakrawa o obłęd. 

Profesjonalne diagnoskopy są drogie, równie drogie jest oprogramowanie do nich, których licencja roczna z dokumentacją techniczną często przekracza kilkanaście tysięcy złotych. Ale to nie wszystko, przecież sam sprzęt nie naprawi samochodu, potrzebny tu jest jeszcze człowiek, który posiada znaczne doświadczenie i wiedzę zdobytą na specjalistycznych szkoleniach.

 

            W naszym serwisie odczyt kodów błędów przez taką osobę, profesjonalnym diagnoskopem to często tylko początek naprawy układu Common Rail. Naprawa na podstawie kodów błędów jest możliwa tylko w przypadku niesprawności typowych, łatwych do zdiagnozowania. Układy wtryskowe Common Rail wyposażone są w sporo czujników i nastawników, których uszkodzenie może powodować występowanie podobnych objawów. Wówczas należy przystąpić do rozszerzonej diagnostyki za pomocą profesjonalnego diagnoskopu i oscyloskopu przy założeniu, że przyczyną niesprawności jest usterka elektroniczna. Niektóre elementy (głównie wykonawcze) można sprawdzać zamontowane na samochodzie, przy wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi diagnostycznych. Wytypowane uszkodzone elementy, jeśli wymagają dalszych testów, poddajemy badaniom w naszej pracowni regeneracji i naprawy aparatury wtryskowej Diesla. Są one wykonywane na specjalistycznym sprzęcie badawczym i pomiarowym. W przypadku uszkodzeń pomp, wtryskiwaczy oferujemy ich profesjonalną naprawę w oparciu o najnowszą technologię naprawy. Kolejność diagnozowania elementów mających wpływ na pracę układu wtryskowego, jest uzależniona od przypuszczalnej przyczyny usterki, dlatego nie można jednoznacznie określić toku postępowania.

 
 
 

Archiwalne

grudzień 2021
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kategorie

Popularne posty

Prawidłowa diagnostyka Diesla Common Rail – oszczędzaj czas i pieniądze !!!

Kategorie

Archiwum

grudzień 2021
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Najnowsze posty

turbosprężarka

Czy regenerowana turbosprężarka ma takie same osiągi jak nowy model?