Towarowa 8, Tarnowskie Góry 42-600
+48 32 420 7312
office@silesiacarscenter.pl
SKP Pn - Pt: 7:00 – 21:00 Serwis 9:00 - 17:00
Kierowcy w okresie zimowym, muszą radzić sobie w wielu sytuacjach, zanim doprowadzą one do kłopotów – od jazdy po oblodzonej drodze po prawidłowe zareagowanie, gdy pojazd wpadnie w poślizg. Nawet najbardziej przyziemny problem może spowodować niebezpieczne warunki. Samochód z zaparowanymi szybami może nie wydawać się bardzo poważnym problemem, ale zaparowane szyby łatwo mogą doprowadzić do wypadku zagrażającemu życiu.
Zastanawiasz się, dlaczego parują szyby w samochodzie? Powód jest dość oczywisty, a jest nim nadmierna wilgoć.
Parowanie szyb pojawia się szczególnie w okresie jesienno-zimowym, a powodem jest różnica temperatur pomiędzy otoczeniem zewnętrznym a wnętrzem auta. Deszcz i śnieg a co za tym idzie wilgoć naniesiona do wnętrza samochodu, też nie jest bez znaczenia.
Skutecznym sposobem na pozbycie się pary z szyb, jest uruchomienie klimatyzacji, która to powinna w ciągu kilkunastu sekund usunąć wilgoć. Temperaturę nawiewu ustawiamy tak, żeby nie było zbyt dużej jej różnicy pomiędzy powietrzem z nawiewu a z zewnątrz samochodu. Pamiętajmy również o wyłączeniu cyrkulacji wewnętrznej powietrza. Jeśli jednak pomimo uruchomienia klimatyzacji, para nadal utrzymuje się na szybie, to może to wskazywać na problem z układem wentylacji.
Najczęściej występujące problemy to:
Wykonując serwisy olejowe w Silesia Cars Center zadbasz o stan wentylacji w Twoim samochodzie, co pozwoli unikać takich sytuacji. Pamiętaj, że podczas serwisu olejowego sprawdzamy ponad 30 punktów w Twoim samochodzie.
Jeśli jednak dopadnie Cię problem parujących szyb, zgłoś się do SCC a skutecznie go usuniemy.
W Silesia Cars Center jesteśmy na bieżąco z trendami w branży samochodowej, a także wytycznymi producentów dla wszystkich pojazdów, które serwisujemy w naszym warsztacie. Jednym z trendów producentów samochodów, jest wydłużanie interwałów między wymianami oleju. Debata dotyczy długości okresów między wymianą oleju, oraz w konsekwencji jej wpływu na pracę i niezawodność naszego silnika.
Producenci samochodów wnoszą , że ze względu na lepiej zaprojektowane silniki, w których wykorzystuje się oleje syntetyczne, pojazdy nie muszą podlegać tak częstej wymianie oleju. Jednak przy tych wydłużonych okresach między wymianami oleju (niektóre instrukcje obsługi podają interwał wymiany oleju co 30 000 km), nasi mechanicy w SCC zauważają znacznie większe zużycie podzespołów silnika, takich jak uszkodzenia układów łańcucha rozrządu, zmiennych faz, zatarcia turbosprężarek, zatkanie kanałów olejowych itd. a dzieje się to już w samochodach, które przejechały tylko 50 000 – 75 000 km. Powszechnie uważa się, że tego rodzaju usterki silnika są zauważalne głównie w przypadku modeli znacznie starszych i samochodów z dużym przebiegiem.
Powszechnie – ponieważ nasze obserwacje sugerują coś zupełnie innego. Poniżej zdjęcia wykonane w naszym warsztacie.
Po dogłębnym zapoznaniu się z tematem, można dostrzec pewną zależność tego, które firmy zalecają dłuższe ramy czasowe między wymianami oleju. Wielu producentów marek premium, takich jak Audi, BMW i Mercedes, uwzględnia wymianę oleju w pakietach serwisowych dealera, które towarzyszą zakupowi pojazdu. Jednak wiele z nich obejmuje tylko jedną wymianę oleju co 30 000 km (co pokrywa się z zalecanymi okresami wymiany oleju wymienionymi w instrukcji obsługi samochodu). Spekuluje się, że ten interwał jest znacznie bardziej opłacalny dla dealerów. Zwykle zdarza się jednak, że problemy mogą wystąpić po przejechaniu przez samochód niewiele ponad 120 000 km, gdy gwarancja przestanie obowiązywać.
Dla osób, które kupują nowe samochody co kilka lat, może to nie mieć znaczenia, ale dla osób które użytkują samochody wiele lat, może to stwarzać problemy. Z drugiej strony mamy w SCC wielu stałych klientów, którzy użytkują samochody przez dłuższy okres czasu i decydują się zainwestować w częstsze usługi serwisowe, dzięki czemu zapobiegają awariom, a w konsekwencji znacznie zwiększają jego żywotność.
Z naszej strony mówimy jasno – zalecamy stosowanie olejów syntetycznych, jednocześnie sugerując ich wymianę maksymalnie co 15 000km. To nie tylko sprawi, że silnik będzie działał bezawaryjnie przez dłuższy czas, ale korzystanie z naszych usług częstszego serwisowania pojazdu, może pomóc w zapobieganiu poważnym naprawom. Jeśli w Twoim samochodzie pojawiają się problemy które wychwycimy podczas kontroli serwisowej, to musisz wiedzieć, że rozwiązanie problemu jest zazwyczaj tym tańsze, im wcześniej zostanie on wykryty.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania, dotyczące regularnych potrzeb serwisowych, konserwacji i okresów między wymianami oleju, zapraszamy do Silesia Cars Center. Jesteśmy Twoim zasobem w zakresie opieki i usług serwisowych, których potrzebuje Twój samochód, aby utrzymać go w bezawaryjnej eksploatacji tak długo, jak to możliwe, abyś mógł pewnego dnia odsprzedając samochód przekazać go następnemu użytkownikowi w bardzo dobrym stanie!
W SCC, w cenie wymiany oleju wykonujemy inspekcje serwisową. Sprawdź na czym ona polega.
Pamiętajcie, że zgodnie z wytycznymi GVO możecie serwisować samochód w każdym niezależnym serwisie w okresie jego gwarancji, bez narażania się na jej utratę. Warunkiem, jest wykonanie obsługi serwisowej zgodnie z zaleceniami producenta, oraz udokumentowanie tego zdarzenia.
Turbodoładowanie to technologia, która przez dekady wykorzystywana była przede wszystkim w silnikach wysokoprężnych, obecnych m.in. w pojazdach ciężarowych. Nic dziwnego zatem, że do dziś powszechnie te dwa urządzenia – diesel i turbosprężarka – są ze sobą kojarzone. A co z silnikami benzynowymi? Czy w zwykłych samochodach osobowych również mogą być wyposażone w turbodoładowanie?
Turbosprężarki są coraz powszechniej spotykanym elementem wyposażenia samochodu. Choć zapewniają duży wzrost mocy silnika, są mechanizmami stosunkowo delikatnymi i podatnymi na uszkodzenia. Głównym powodem występowania w nich usterek jest nieprawidłowa eksploatacja, przede wszystkim zbyt wczesne uruchamianie jej. Dowiedz się, kiedy turbosprężarka się włącza i co należy wiedzieć na ten temat?
Continue ReadingRegeneracja najprostszy i najbardziej opłacalny sposób przywrócenia wadliwej turbosprężarki do stanu bliskiego jej pierwotnej sprawności. Po wymianie zużytych lub uszkodzonych komponentów turbosprężarka jest montowana na powrót w samochodzie, jednak dla uzyskania pełnej wydajności konieczne jest jeszcze wyregulowanie jej. Sprawdź, jak przeprowadzana jest regulacja.
Continue ReadingOlej to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych samochodu. Jest między innymi niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania turbosprężarki. W wyniku różnego rodzaju problemów technicznych może dochodzić do jego wycieku. Po czym poznać taką sytuację, jakie może ona nieść za sobą konsekwencje i jak można sobie z nią poradzić? Dowiesz się tego z poniższego wpisu.
Continue ReadingTurbosprężarki stają się coraz popularniejszym rozwiązaniem w branży samochodowej, kierowcy doceniają te proste mechanizmy, które pozwalają znacząco poprawić osiągi pojazdu. Jednocześnie jednak wielu posiadaczy aut wyposażonych w turbosprężarki nie ma świadomości na temat tego, jak je prawidłowo eksploatować. Problemem jest między innymi zadbanie o odpowiednią temperaturę pracy urządzenia.
Continue ReadingTurbosprężarki zaczynały jako element wyposażenia samochodów ciężarowych. Później znalazły swoje miejsce w pojazdach wyścigowych – obecnie coraz częściej stosowane są w silnikach rodzinnych samochodów osobowych. Urządzenia te, choć zapewniają znaczne podniesienie mocy jednostki napędowej, są dość podatne na uszkodzenia. Aby przywrócić zepsutą turbosprężarkę do użytku, warto zdecydować się na regenerację. Ile to kosztuje?
Continue ReadingKonstrukcja turbosprężarki samochodowej, może wydawać się stosunkowo prosta – obudowa, dwa wirniki, wał obrotowy… W rzeczywistości zawierają one cały szereg dodatkowych elementów, które odgrywają istotną rolę dla funkcjonowania całego urządzenia. Jednym z takich elementów jest zawór wastegate. Do czego on służy i jak wpływa na pracę turbosprężarki? Dowiesz się tego z poniższego wpisu.
Continue ReadingTurbosprężarki pozwalając znacząco zwiększyć mocy i osiągi każdego, nawet małego silnika. Nic dziwnego zatem, że są coraz częściej montowane w samochodach osobowych. Jednocześnie są one mechanizmami dość delikatnymi i podatnymi na niewłaściwą eksploatację. Wszelkie ich uszkodzenia mogą powodować spadek wydajności, a nawet prowadzić do poważnych awarii silnika. Dowiedz się jak rozpoznać czy turbosprężarka działa jak należy?
Continue ReadingP | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |